Minicolectie de texte

I

Astazi,
m-am intors
printre voi,
in aceasta lume
nebuna,
de care
eu eram
strain.

M-am intors
printre voi
si-mi place
teatrul ce-l jucati
zi-de-zi,
cum va prefaceti,
cum va injunghiati!
pe ascuns,
ca sa nu
vada nimeni,
desi cu totii
stim,
ce facem,
singuri
in intuneric…

II

sunt legat de frumuseţea ta,
pustiu de timpuri şi ecouri,
prins în jocul de silabe-aruncate
în cuvinte fără sens;
doar umbra lor spune povestea
unei flori din plasma
stelei

III

am văzut ieri
un porumbel zdrobit
pe mijlocul trotuarului.
oamenii treceau nepăsători
prea ocupaţi de probleme zilnice.
câte o bucată pe fiecare
pantof!
văzând lumea cu alţi ochi,
bietul proumbel zdrobit
călătorea în mii si mii de bucăţi
prin, şi printre noi.

IV

Un drum.
O melodie
şi-un copac.
O lacrimă
şi o masă din lemn
cu trei buturugi
alături.
Un copil
ce mă urmăreşte
şi o roată care mă duce
departe.
Un pod,
o casă bătrânească
şi-un drum
fără copaci.
Doi nori,
trei picături de ploaie
pe obrazul stâng.
Un munte şi-o pâine.
O floare.
Acum sunt doi copii,
un drum,
o poiană
şi-un râu limpede cu
trei pietre-n albie.
O frunză pe care
calc,
şi o lacrimă verde.
Un copil în faţă.
Mă opresc,
mă uit.
Copilul aleargă
pe drum.
Copilul sunt eu.
Un drum,
şi-un plâns de copil
mic.
O lumină

V

Cât de tare plouă
în deşertul din
sufletul tău.
Câtă apă
şi, totuşi,
este
trist şi gol.

Cine eşti,
te-am întrebat.
Cât de sec ai răspuns,
că eşti Marea, în care
apa-şi găseşte sfârşitul.

VI

Fericirea
peste
cadavrul rosu,
ne-mbata aprins;
in ziua de azi
unde totul s-a
stins…

VII

Urletul copilului părăsit
cade pe noi ca apa clocotită,
topindu-ne carnea şi lăsând la vedere
adevărata natură a fiinţei umane.

VIII

murim in tacere

––

Oamenii
inTOTdeauna isi
neagA vARsta la Inceput.
In cele din urma
accepta acest chin
fara sa intrebe
DE CE.

Tinerii cred..
ca trAiesc la
NEsfarsit.
DAR peste 20 de ani..
vor afla si ei ca mor.
Peste alti 20 de ani
vor ASTEPTa…

eu,
nu ma VAD,
nu ma reGASESC
in NICI un
grup.

sa ma pregatesc pentru
SFARSIT?

––-

o fi moartea o pacaleala?

Published in: on Ianuarie 19, 2010 at 6:10 pm  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://ovidiublog.wordpress.com/2010/01/19/minicolectie-de-texte/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLasă un comentariu

  1. Cel mai aproape de gandurile mele e textul I: „…si-mi [place] teatrul ce-l jucati zi-de-zi, cum va prefaceti, cum va injunghiati! pe ascuns, ca sa nu
    vada nimeni, desi cu totii stim,…”


Lasă un răspuns

